Forældredag

Forældredage er en tradition på Englystskolen. Skolen tilstræber, at det er forskellige dage i ugen, så det ikke er den samme ugedag.

På forældredage inviteres forældre til at være med i undervisningen på skolen. Her har man mulighed for at få en fornemmelse af, hvordan klassen trives, og hvad man arbejder med og hvordan. Når man deltager på forældredage forventes det, at man giver en hånd med i undervisningen. Man går til hånde og hjælper alle børnene - ikke kun sit eget barn. Når forældre deltager i forældredage, er det vigtigt at se sig selv som en slags rollemodel - mobilen holdes i lommen, og der snakkes ikke forældrene imellem midt i undervisningen.

Børnene, specielt i de små klasser, plejer at synes, at det er vildt fedt at have forældre med i skole. Det er med til at signalere, at man som forældre er engageret i barnets skolegang, og det viser barnet, at det er værd at investere tid i.

I kalenderen på Aula kan man se hvilke dage, der i skoleåret er forældredage.

Hvis man skulle være forhindret i at deltage i forældredage, eller gerne vil deltage en anden dag, er det vigtigt at aftale dette med personalet, inden man møder op, da mange børn har brug for at være forberedte på “fremmede” i klassen.